PEMBAHARUAN PASSPORT PEMBANTU RUMAH INDONESIA
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.
Bagi majikan yang mempunyai Pembantu Rumah Indonesia, dan berhasrat untuk memperbaharui passport pembantu rumah anda, sila dapatkan kontrak kerja yang di endorse oleh kedutaan sebelum ke KBRI/KJRI untuk meneruskan dengan proses pembaharuan passport maid anda.
Ramai majikan yang saya jumpa di pejabat kedutaan yang masih tidak tahu tentang kewujudan kontrak kerja tersebut.
Untuk pengetahuan anda, kontrak tersebut hanya boleh dilaksanakan oleh Agensi Pekerjaan yang berdaftar dengan KBRI/KJRI sahaja. anda boleh rujuk link dibawah untuk mencari Agensi Pekerjaan yang berdaftar didalam senarai KBRI/KJRI..
SENARAI AGENSI BERDAFTAR DENGAN KEDUTAAN INDONESIA
Terdapat 411 Agensi Berdaftar di seluruh Malaysia. untuk proses kontrak kerja, banyak document yang harus disediakan antaranya Pendaftaran Perkeso, Insurans, Surat Jaminan, slip gaji pembantu rumah dan beberapa dokumen lain yang perlu disediakan. bagi melengkakan proses tersebut, ianya mengambil masa kira kira 1-2 minggu bergantung kepada persediaan dokumen yang diperlukan.
Bagi anda yang ingin membuat kontrak kerja tersebut, anda boleh menghubungi saya di talian di bawah. consultation adalah percuma. tapi untuk kontrak kerja ada bayarannya yaa... hehehe jangan risau.. sy bagi harga rahmah kepada tuan puan. setakat survey saya lakukan secara rawak, insyaallah harga kami paling rendah.
Untuk sebarang pertanyaan anda boeh menghubungi kami di talian +6019 7272 753 atau tekan link pada no tersebut untuk terus ke whatsapp saya.
Berikut adalah nama dan alamat pejabat agensi kami
Ada contact no?
ReplyDeleteHi
ReplyDeleteHi, tumpang tanya selepas pas majikan dan Penbantu Rumah PATI sign dan upload Kontrak Kerja (oleh agent), berapa lama KBRI akan sah kan dan kita boleh download Kontrak Kerja yg telah di sah kan?
ReplyDelete